Kategorier

Leveranser

När skickas beställningen?
Alla order* som inkommit senast 1200 vardagar skickas samma vardag (helgfria vardagar).
OBS! Fredagar sker inga leveranser vilket innebär att alla order som inkommer efter 1200 torsdag fram till 1200 måndag skickas på måndag.

*För swish är det när pengarna kommit in på Paracord Shops konto som gäller som beställningstid.

Frakt och returer

Frakt inom Sverige
Enhetsfrakt innebär att du som kund aldrig behöver betala mer än 29kr i frakt oavsett hur mycket du handlar för.
Om du handlar för mer än 500kr så är det fraktfritt.

Om beställningen är på 300kr eller mer skickas paketet med MyPack, annars skickas det som Posten Varubrev.

OBS! Som företagskund kan ni även välja DPD Företagspaket 16.00, då levereras paketet direkt till er och det är framme senast 1600 första vardagen efter att paketet hämtas hos Paracord Shop

I båda fallen får ni en spårbar länk i samband med att Posten hämtar upp paketen hos Paracord Shop.

Normalt sett tar det 1-3 dagar för Posten att få fram paketen men ibland kan det ta längre tid. Om det tar mer än 2 veckor så kan ni höra av er så löser vi problemet.

Frakt utom Sverige

Alla frakter utomlands sker via Posten och vilket/vilka fraktalternativ som finns är beroende av land. Vilket/vilka alternativ som finns och vad det kostar kan ni se innan ni godkänner ordern. 

Ångerrätt och returinformation
Vid köp av varor på paracordshop.se gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att konsumenten har rätt att ångra sitt köp genom att meddela Paracord Shop inom 14 dagar från det att konsumenten eller konsumentens ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen). Du har som kund rätt att öppna och undersöka varan, kom bara ihåg att varan ska vara oanvänd vid en eventuell retur. Vid retur står du som kund själv för fraktkostnaden.

Tänk på att du som kund, vid retur, ansvarar för att varan inte skadas i transporten tillbaka till oss. Om du har kvar det transportemballage som vi använde för att skicka ut artikeln är det bra att använda detta även för returen. Saknas detta bör du tänka på att artikeln kan utsättas för stötar under transport så ett ytteremballage med stötdämpande material mellan detta och artikelns förpackning rekommenderas att användas. Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt skickar varan som ska returneras tillsammans med följesedeln (eller en kopia). Som konsument ansvarar du även för att artikeln inte försvinner i transporten, varför det rekommenderas att använda ett transportsätt som har ett kollinummer som går att spåra. Detta hjälper vi gärna till med men du som konsument står för kostnaden av denna frakt.

Vi gör inga byten.

I normalfallet får du en värdekupong som ersättning för returen. Kupongen kan du då använda vid nya köp. Om du vill ha pengar tillbaks måste du skriva det på följesedeln. Vid kortbetalning betalas pengarna tillbaks via kortbetalningen, vid Payson via Paysonbetalningen, vid Swish via Swish-betalningen. Om du har valt faktura via SveaWebPay kan jag göra en kreditering på fakturan men då måste returen komma i tid innan sista betalningsdatum har gått ut.

Returadress:
PARACORD SHOP AB
BRUNTRÄSK 5
930 70 MALÅ 

Reklamationer
Har du fått fel vara eller något som är trasigt?
Hör i så fall av dig via mejl innan du returnerar något.
Eventuell returfrakt står säljaren för i det fallet.
Mejladressen är order@paracordshop.se 

Ej uthämtade paket
Paket som ej hämtats ut och som returneras till Paracord Shop debiteras med faktisk fraktkostnad.